Modul 4 – program
13/1 2020 måndag | Namn & Inst. | Tema |
09.00 – 10.15 | Reflektion, blogg m.m. | |
10.15 – 10.30 | Kaffe | |
10.30 – 12.00 | Camilla Bedroth läromedelsutvecklare på Studentlitteratur | Att utveckla läromedel – Vad, varför och hur? Ett framgångsrikt läromedel Presentation |
12.00 – 13.00 | Lunch | |
13.00 – 14.15 | Håkan Plith läromedelsförfattare och förläggare | Tankar om digital läromedelsutveckling Europakunskap Policydokument Kontroll |
14.15 – 14.30 | Kaffe | |
14.30 – 16.00 | Per Kornhall Författare och f.d. undervisningsråd vid Skolverket | Läraren och läromedlen i en ny tid Länkar: https://youtu.be/5aCTLdUE0XY http://perkornhall.se/Per_Kornhall/Valkommen%21.html https://www.nok.se/titlar/akademisk-pedagogik/digitaliseringen-av-skolan/ https://skolvarlden.se/bloggar/kornhall https://skolvarlden.se/bloggar/kornhall |
18.00-19.00 | Per Kornhall, Djäknehallen | Sverige vid ett vägskäl. Vad ska vi ha skolan till egentligen? |
14/1 2020 tisdag | Namn & Inst. | Tema |
09.00 – 10.15 | Adam Palmquist Doktorand, verksamhetsutvecklare Högskolan i Skövde | Det spelifierade klassrummet – gamification Litteratur att läsa inför M4: https://www.studentlitteratur.se/?cookiecheck=1#9789144119120/Det+spelifierade+klassrummet |
10.15 – 10.30 | Kaffe | |
10.30 – 12.00 | Forts. Palmquist | Forts. |
12.00 – 13.00 | Lunch | |
13.00 – 14.30 | Thomas Nygren Docent i historia vid Uppsala universitet | Ungdomars kritiska tänkande i en digital värld Boken Fakta, fejk och fiktion av Thomas Nygren ger dig som lärare konkreta exempel på undervisningsdesign att använda för att utveckla dina elevers digitala källkritiska förmåga, utifrån den senaste forskningen på området. https://www.nok.se/titlar/akademisk-pedagogik/fakta-fejk-och-fiktion/ |
14.30 – 14.45 | Kaffe | |
14.45 – 16.00 | Grupparbete, reflektion M4 samt förberedelse inför M5 | Uppgift till Modul 4 |